درمان لک و کک مک

لکه‌های پوستی یک مشکل زیبایی شناختی هستند که افراد در هر سنی و با انواع مختلف پوست (فتوتیپ‌ها) را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای یافتن بهترین روش درمانی جهت از بین بردن این لکه‌ها، ابتدا باید منشا آنها را شناسایی کنید. لکه‌های پوستی می‌توانند به دلایل مختلفی مانند آکنه، پیری، عوامل ژنتیکی و غیره ایجاد شوند. همچنین شناخت ویژگی‌های خاص پوست شما نیز بسیار مهم است.

لکه های تیره روی پوست چیست؟

لکه های پوستی یک مشکل زیبایی شناختی بسیار رایج است که زمانی ایجاد می شود که سطوح بالای ملانین در ناحیه خاصی از بدن تولید شود و این منجر به هایپرپیگمانتاسیون درآن ناحیه می شود.

این لکه‌های خورشیدی بیشتر روی صورت ظاهر می‌شوند اما  روی دست‌ها، گردن و دکلته نیز ظاهر می‌شوند، زیرا قسمت‌هایی از بدن هستند که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند.

درمان اسکار (جای جوش)​​ دکتر پاردس
درمان لکه های تیره پوست دکتر پاردس
درمان آکنه دکتر پاردس
درمان لکه‌ های خورشیدی دکتر پاردس

دلیل لکه های روی پوست چیست؟

دلایل ظاهر شدن آنها بسیار متنوع است، اما دلایل اصلی به شرح زیر است:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید که اصلی ترین عامل در پیدایش لکه ها است، به خصوص اگر از هیچ نوع محافظ نوری استفاده نشود. شایان ذکر است قرار گرفتن در معرض نور خورشید نه تنها در تابستان باعث ایجاد لک می شود، بلکه به علت اشعه ماوراء بنفش در تمام طول سال نیز می تواند باعث ایجاد لک شود.
  • عوامل ژنتیکی: برخی از فتوتیپ ها یا رنگ های پوست با خطر بیشتری برای ایجاد لکه های تیره روی پوست مواجه می شوند. به طور خاص، پوست تیره و فتوتیپ های بالاتر کسانی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع لکه ها هستند..
  • تغییرات هورمونی: در زنان، در صورت بروز تغییرات هورمونی، خطر ایجاد لکه های تیره افزایش می یابد. این ممکن است به دلیل استفاده از داروهای ضد بارداری، بارداری یا یائسگی باشد زیرا چنین تغییراتی می تواند تشکیل ملانین را در نواحی مختلف تغییر دهد.
  • پیری: پیری طبیعی یکی از دلایل اصلی ایجاد لکه های تیره روی پوست است. به این دلیل که با افزایش سن، تعداد ملانوسیت ها کاهش می یابد. آنهایی که همچنان در پوست وجود دارند، به دلیل افزایش اندازه، به توزیع متمرکزتری دست می یابند، بنابراین معمولاً در برخی مناطق تجمع می یابند و لکه های تیره را روی پوست ایجاد می کنند.
  • برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها و قرار گرفتن در معرض مواد سمی (آلودگی، دخانیات و …)
درمان لک و لک و مک در زیبایی دکتر خوآن پاردس

چگونه از ظاهر شدن لکه ها جلوگیری کنیم؟

توصیه‌های مهم برای مراقبت از پوست و محافظت در برابر آفتاب

برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، توصیه‌های زیر را به‌طور مداوم رعایت کنید:

  1. پرهیز از قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشید: سعی کنید خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید یا این کار را تا حد امکان کمتر انجام دهید.
  2. استفاده از ضد آفتاب مناسب: حتماً از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.
  3. تمدید ضد آفتاب: اگر بیش از دو ساعت زیر نور آفتاب هستید، باید دوباره کرم ضد آفتاب را تمدید نمایید.
  4. اجتناب از آفتاب در ساعات اوج: از بیرون رفتن از ساعت 10 صبح تا 14 بعدازظهر که بیشترین شدت اشعه خورشید است، خودداری کنید.
  5. محافظت در هنگام ورزش در فضای باز: اگر در فضای باز ورزش می‌کنید، حتماً از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید.
  6. لایه‌برداری منظم صورت: هفته‌ای یک بار صورت خود را لایه‌برداری کنید. راه‌های طبیعی زیادی برای انجام این کار وجود دارد.
  7. استفاده از محصولات آرایشی مناسب: از مواد آرایشی حاوی الکل خودداری کنید و محصولات آرایشی را انتخاب کنید که پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد.
  8. تغذیه مناسب: مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، سرشار از ویتامین E (مانند آناناس، کلم بروکلی، اسفناج، تخمه آفتابگردان، بادام و غیره) را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  9. نوشیدن آب کافی: حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.
  10. ترک سیگار: سیگار نکشید، زیرا باعث می‌شود پوست شما اکسیژن کافی نداشته باشد و آن را خشک کند.

در این ویدیو، توضیحات دکتر پاردس در خصوص درمان لک و کک و مک را مشاهده می کنید:

برای درمان لک و کک و مک خود

همین حالا یک وقت ملاقات رزرو کنید!

کلینیک مرکزی

تهران-میدان نوبنیاد-خیابان شهید لنگری-تقاطع خیابان شهید فخری زاده-ساختمان آوا بهتا-طبقه اول-کلینیک آرمان الهیه

تلفن تماس، واتس اپ، تلگرام، بله

09221173618

پست الکترونیک

info@Dr-Paredes.com

فرم تماس با ما

مقالات اخیر

فواید بوتاکس-زیبایی دکتر پاردس
وبلاگ

فواید بوتاکس: راز جوانی و شادابی پوست

بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که توسط افراد زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی فواید بوتاکس می‌پردازیم و دلایل محبوبیت آن را بیان می‌کنیم.

ادامه مطلب »
حجم دهی صورت توسط دکتر خوآن پاردس